Länk till Pireva startsida

Registrera vattenmätarställning

Som fastighetsägare ska du årligen läsa av din vattenmätare och rapportera in mätarställningen. Inrapporteringen av mätarställningen kan göras året runt.

Så här gör du för att registrera din mätarställning

Logga in nedan med ditt kundnummer (5 siffror) och personnummer eller organisationsnummer. Företag som loggar in med organisationsnummer ska lägga till
två nollor innan numret. Kundnumret hittar du på en faktura från oss eller på avläsnings-kortet när du fått ett sådant med posten. När båda fälten är ifyllda trycker du på knappen "Logga in" för att komma vidare.

Om du får problem med inloggningen 

Får du problem med att logga in nedan prova att använd en annan webbläsare. Går inte det fyll i mätarställningen på avläsningskortet om du fått ett sådant med posten och skicka in det. 

Eller skriv ned uppgifterna och skicka ett mejl till oss på info(at)pireva.se. I mejlet måste följande uppgifter framgå: 
Namn och adress till dig som fastighetsägare
Kundnummer och mätarnummer (syns på kortet du fått med posten)
Mätarställningen du läst av på din vattenmätare. 

Om du får problem med registreringen 

Problem med registreringen kan bero på att du nyligen fått din vattenmätare utbytt. I samband med mätarbytet har vi läst av din vattenmätare och registrerat ett nytt mätarnummer i vår kunddatabas. Mätarnumret på avläsningskortet vi skickat till dig stämmer inte mot det som står i kunddatabasen. Du som nyligen fått din vattenmätare utbytt kan bortse från att göra en registrering av vattenmätarställningen.
Vid frågor kontakta vår kundservice tel. 0911-931 01.