Registrering av vattenmätarställning

Bild;Vattenmätare

Så här gör du för att registrera din mätarställning

Logga in nedan med ditt kundnummer som är 5 siffror (xxxxx) och personnummer utan bindestreck mellan siffrorna (ååååmmddxxxx)eller organisationsnummer. Företag som loggar in med organisationsnummer ska lägga till två nollor innan numret. Kundnumret hittar du på det avläsningskort du fått med posten eller på en faktura från Pireva. När båda fälten är ifyllda trycker du på knappen "Logga in" för att komma vidare.

Får du problem med registreringen 

Får du upp en ruta som säger "Ej godkänd registrering" när de försöker registrera uppgiften då vill vi att du gör något av följande alternativ:

  • Antingen fyller du i mätarställningen på avläsningskortet som du fått med posten och skickar in det. 

  • Eller så skriver du uppgifterna i ett mail till oss på info@pireva.se. I mailet måste följande uppgifter framgå: namn och adress till fastighetsägaren, kundnummer och mätarnummer (syns på kortet du fått med posten) samt den mätarställning du läst av på din vattenmätare.  

Har du nyligen fått din vattenmätare utbytt eller nyligen registrerat en avläsning då kan du ej registrera mätarställningen. För att du ska kunna registrera avläsningen måste det gått 30 dagar sedan bytet av vattenmätaren eller sedan senaste avläsningen/registreringen.

Kontakta kundtjänst

Om du har frågor om avläsningen är du välkommen att kontakta Pirevas kundservice på tel. 0911-931 01.

 Logga in här

Piteå Renhållning & Vatten AB     Box 555, 943 28 Öjebyn